Monday

In love with my aquarium room =)

Ik zit nu,even na zessen, heeeeerlijk op het dakterras van mijn tijdelijke onderkomen in Ostkreuz, met een stevige bries en een heerlijk doorbrekend zonnetje, op mijn schoot mijn laptop, en op de leuning van mijn hangmatstoeltje (Hoe heten die dingen?) een 'SWEDEN' thermo beker met hete muntthee, die ik net heb gekocht bij de Lidl (die zit trouwens echt om de hoek :)). Het is wisselvallig vandaag, dan weer zon met blauwe lucht, dan wolken en regenbuien. Maar het maakt niet uit, want het is heeerlijk warm. De hele dag loop en fiets ik al rond in mijn T-shirt, en wie mij kent weet, ik hou van een regenbuitje af en toe. Niets lekkerder dan de lucht in kijken en even lekker de regen op je gezicht laten vallen.

Maar goed. Ik mis (nu al!) de nederlandse taal! Ik spreek hier de hele dag Engels of gebrekkig Duits en daarom ga ik nu lekker schrijven in het Nederlands =).

Ik heb gisteren en vanmiddag even een kort videodagboekje opgenomen maar, wat blijkt, ja, ik ben tóch nog wat vergeten mee te nemen: mijn kabel voor mijn camera! Dat ding heeft nog een xD kaart en dus kan ik ze niet op de computer krijgen. Ik had me voorgenomen vandaag ergens een kabel of cardreader te scoren, maar toen ik bij de Media Markt aan de kassa stond, kwam ik er achter dat ik mijn pinpas in een zijvakje van mijn backpack had laten zitten. AARGH.

Dus, toch maar even een schriftelijke update :)!. Gisteren rond twee uur kwam ik aan op Berlin Hauptbahnhof. Doood van de treinreis want ik had niet echt door kunnen slapen daar. Vanuit daar nam ik de S-Bahn (Metro) naar Ostkreuz Bahnhof, een trein/S-bahn station waar ik vlakbij woon. In de metro raakte ik aan de praat met twee dudes uit Israel, die me met hun humor weer even een boost gaven :D. Het was echter maar 5 haltes ofzo, dus lang kon ik niet met ze praten. Waar ik nu woon is in het oosten van het centrum van Berlijn, en dat was wel te zien toen ik uitstapte. Ik dacht echt HELL NO wat is dit? Er was geen lift en ik had die turkenkar vol shizzle, en het was gwoon een bouwput. Maar goed, bovengekomen vroeg ik denk wel 10 mensen waar de straat was waar ik heen moest en niemand wist het! Toen ik zei: op de plattegrond is het richting Berlijn Centrum/Hauptbahnhof wist nog niemand het! Toen had ik geluk: Iemand zei: OOOHHH jaa die straat jaa jaa, dat is hier omhoog (dohhhh ik ga op het perron blijven staan wat denk jij dan?) en dan links óf rechts. Okee. wauw BEDANKT zeg, dat had ik zelf nog niet bedacht. Met mijn richtingsgevoel van 0 dacht ik dat rechts de goede kant was, gebaseeerd op de plattegrond die ik 24 uur daarvoor had bekeken, en je kan het al raden: dat was natuurlijk verkeerd.
Ruim een uur later kwam ik dan toch aan op het juiste adres. :D Het was dus aan de andere kant van het station (deze kant zag er beter uit, minder soviet/bouwterrein en meer metropool/bewoonbaar). Wat cafeetjes en winkeltjes en de onderkant van de flat was, zoals het hoort hier in Berlijn, lekker begraffitied met zilver en rode verf :D. Huis is echt nice en modern ingericht, en Mam, het heeft de keuken waarvan ik altijd zeg bij de ikea: DIE GA IK LATER KOPEN!. Dus CHill! Een paar fotos heb ik hieronder :)

Gisteren ben ik de stad in gegaan om nog een fiets te scoren op de grote wekelijkse Flohmarkt in Mauerpark (geloof ik), maar ik was te laat, ze waren al aan het opruimen. Wel echt een chill park daaro, ik ga er zeker nog een keertje chillen als het minder wisselvallig is.. Daarna ben ik gaan eten in een Biergarten daar in de buurt. Ik had eigenlijk ergens anders afgesproken om de wedstrijd te kijken met een paar Engeland supporters, maar ik kon het niet vinden, en ik dacht, whatever ik ben toch voor Italie :D.

Daar in die Biergarten dus lekkkkkeer patatje gehaald, waren nog allemaal peruaanse muziekanten aan het jammen, maar uiteindelijk raakte ik aan de praat met een GARE (aka drugged drunk & homeless) kerel die ook de wedstrijd ging kijken. Het was echt leuk en interessant om met hem te praten (al begreep ik vaak de helft niet wat hij zei, want, hij praatte sowiso al met vijfdubbele tong en de helft van de tijd begon hij duits te praten wat ik al helemaal niet verstond xD). We zatten lekker frontrow voor het grote scherm naast een van zijn vrienden: een man van rond de 55 denk ik die Poppa werd genoemd en alleen engels sprak. Achter ons zat een half italiaans/half duitse van ongeveer mijn leeftijd denk ik en rechts van me een italiaanse (HOOGBLONDE!) jongen dus ik voelde mij helemaal thuis daar met die twee italia buddies tussen alle engeland supporters! Ik vroeg een paar duitsers waarom ze voor engeland waren en hun antwoord was: Nou, als engeland moet spelen tegen duitsland dan heeft duitsland een grotere kans om te winnen dan als ze tegen italie moeten spelen. Lekker boeiend. Maar goed. Mijn Kenyaanse gesprekspartner was tijdens de tweede helft in slaap gevallen (of moet ik zeggen, knock out) en was echt niet wakker te krijgen, hij was al een half uur aan het tukken en sliep door alle AAAAAAAAH OEEEEEEEEEEEEH NOOOOOO RRAUUUSS heen. Italianen gingen ook ervandoor en toen ging ik ook :D
Toen ik aankwam was het eerste even aankloten met de voordeur want ik wist niet welke sleutel. Toen kon ik de lamp niet vindne en dus in een pikkedonker trappenhuis 12 trappen opgelopen. Ondertussen zat ik nog de knop te zoeken voor het licht maar toen heb ik perongeluk bij mensen aangebeld, dus heb ik maar mijn camera gepakt om bij te lichten hahaha. Uiteindelijk had ik een deur waaar de sleutel op paste.. maar de deur ging maar half open.. Hmmm. Het was de berging, shit, 1 te hoog ..toen maar weer twee trappen naar beneden gegaan en eerst een halfuur de verkeerde deur proberen op te krijgen, en uiteindelijk - at last! Was ik binnen....
Lekker mijn bedje in en vandaag tot 2 uur geslapne. Toen meteen mijn fiets opgaan halen en twee uurtjes door berlijn gefietst, langs de muur, alexanderplatz, p-berg, mitte, en toen naar huis..Onderweg naar huis kwam ik dus langs de lidl en daar ben ik net geweest om te shoppen :)

Echt bizar hoeveel je daar kan halen met 12,50. Zometeen lekker koken (gevulde paprika met rijst :) ) en om 8 uur komt mijn huisgenootje Milena terug van haar werk, lkkeer lazy filmavondje met wat peepppppss en dan morgen ga ik een kamer bekijken, overmorgen waarschijnlijk naar een optreden van Deadmau5, donderdag heb ik een bespreking met FIER management, over werken tijdens de Fashion week, en vrijdag een bespreking met Zalando :). Maandag begin ik dan echt met mijn stage :)! Zodra ik een kabel heb gefixt ga ik videootjes uploaden :)

xx
Coco

De badkamer :)

De gang

De eettafel :)

Keuken 1

Keuken 2

Boven (hier is nu niemand, maar komen zaterdag twee spaanse chicas in)

Boven 2

Dakterras (oeii overbelicht! Maar hier ben ik dus nu aant chillen :)

Mijn aquariumm :)!:) Met supercool raam: een hele andere manier van dubbel beglazen, gewoon nog ene extra raam ervoor inbouwen :D haha)

Mijn aanwinst bij de LIDL :D YEs yes all this voor 12,50. <3

 

No comments:

Post a Comment