Saturday

Istanbul'da

Istanbul :) Ik ben er =) Na 5 uur in een -BRRRRRRR- koud vliegtuig landde ik vanmiddag om half zeven op Sabiha Gokcen airport (zie blauwe cirkel .. ). Hier is nu nog lekker warm, en morgen wordt het zelfs 37 graden Ut...
Hoewel mijn bagage overweightt was mocht hij gelukkig Asli toch gratis mee :). De weg naar de gate alleen was lang en extra zwaar door alle crap die ik moest meeslepen, en Nina ik weet nu welk gevoel je bedoelt bij het zien van het 23 minuten bordje :(.
Bij de gate aangekomen was hij al aan het dichtgaan en ik had een nieuw shirt nodig dus even omgekleden in de wc en toen het vliegtuig in, waar het dus echt freezing werd na een half uur. Ik weet dat het buiten -50 is en dat ik blij mag zijn dat het dat in het vliegtuig niet is, maar toch, met 2 vesten een muts een sjaal en een leren jas en nog had ik het koud =(. Weinig slaap dus in het vliegveld.. Maar wel lekker gelezen en gelukkig had ik dropjes gehad van een hele lieve vrouww vlak voordat ik ging vliegen, die me door de reis hebben meegesleept =p. Samen met de youtube alike filmpjes die Corendon (why?) de hele reis op de schermen in het vliegtuig afspeelt.
Toen we boven Sabiha Gokcen vlogen en de piloot zei dat we gingen landen had ik er echt megaveel zin in! En toen hij zei dat het 30 graden was helemaal in die vrieskist.
Op mijn bagage hoefde ik - happy happpy happily- maar 5 minuten ofzo te wachten. Toen snell naar de bus dacht ik want die ging over 10 minuten en de next one een half uur later. Eindelijk de uitgang gevonden (hoewel het echt een vliegveld was te grootte als niet kleiner dan EHV airport) maar toen kwam ik er achter dat ik niet had gepind, en ja, met euros mag je niet mee met de bus =(.
En de uitgang is alleen een uitgang, dus liep ik 500 meter met mijn koffers naar de ingang. Toen ik door de controle bij de ingang was (waar ik alles weer af moest doen, en mijn tas moest leegmaken. aaargh, en dat terwijl de bank 3 meter naar de controle was maar nee, ik mocht mijn spullen niet even daar achterlaten =( ) was ik weer toe aan een schoon shirt en zag ik dat er ecth 10 banken en 12 pinautomaten in dat minivliegveld zaten die ik dus allemaal niet had gezien bij het verlaten van het vliegveld ...
Toen een ritje met de bus :D. Hij was overvol maar het was vet leuk, want er waren 3 schattige jongetjes en 1tje sliep heel de reis en daar werd ik al helemaal vrolijk van =P. De drukte viel mee (ik had het erger verwacht) en wat ook weird was is dat je aan de ene kant van de weg hotels en een kermis zag en dat daartegenover dan grasheuvels en bos lag .. :p Hmmm..
Verder zag ik heel veel vervallen huisjes (en stiekem dacht ik OHNO als ik daar maar ook niet in terechtkom ...)
Maar goed, uiteindelijk was ik dan toch op het busstation in Kadikoy (rode cirkel :D ) aangekomen en daar stonden mijn roommies en een vriend van 1 van hen me al op te wachten.
Ze wilden meteen mijn bagage dragen (YAY) en dat liet ik natuurlijk na wat beleefd : "Nee, ik draag het echt zelf wel" met plezier toe :).
Het huisje waar ik nu zit heeft echt een toplocatie :) 5 minuten lopen van het busstation Kadikoy/ winkelcentrumcarrefour :). Nadat de taksi ons thuishad gebracht (want ja bergoplopen met 35 kilo of voor 2 euro met de auto - die keus is snel gemaakt) heb ik snel mijn spulle gedumpt, omgekleed en zijn we eventjes wat gaan eten in het centrum (waar we eigenlijk dus al wonen yay =D)
Woow, en kadikoy wat ik er tot nu toe van heb gezien is LEUK! Zooooveel straatjes en allemaal zitten ze vol met barretjes en cafeetjes, boetiekjes, markt en restaurantjes en terassen en stuk voor stuk zijn ze helemaal vol. Overal hoor je muziek of gezellig gepraat. =).
-Ow. en mijn eten zit nog in mijn tas - En nu in de koelkasttt.. - waar ik overigens ook een fles wodka en absinth zag staan - die beerenburger past er dus wel tussen - ;)
Ow en ik heb ook Ayran gedronken (de famous youghurtdrink)... Maar echt, het was niet lekker. Smaakte naar yogi eigenlijk maar dan met een theelepel zout erin. =
Toen nog wat rondgelopen, op zoek naar een telefoonwinkel (mweeh maar ze waren dicht ) , ice-cream en weer naar huis.. Op de terugweg liepen we langs de outlet mango (YAYY!) Burcu en Burcin hebben me het centrum laten zien maar mijn richtingsgevoel kennende, kun je wel raden dat ik daar niets van heb onthouden, dus ik denk ook niet dat ik die mango kan terugvinden.. Burcu en Burcin (een eeneiige tweeling en zo heten ze echt) lijken me hele gezellige meiden :) Gelukkig is Birgit (de andere roommmie) morgen vrij en kan zij me helpen met de weg vinden haha. Heb net ook even met haar staan praten (vet chillie ze kan NEderlands +gaat ook studeren aan sabanci) ook al zoon gezelliggeeeee chica :D!
Mijn kamer is nice en ik voel me hier al helemaal thuis, want mijn gave om het binnen 5 minuten een gezellige rommel te maken heb ik weer gebruikt. =) Eigenlijk wil ik opruimen want ik ben bang voor beestjes in mijn tas, maar ik heb er gwoon geen kracht meer voor... =(
Ik heb wat halve gare piccas gemaaktt.. Denk ongeveer de grootte van Uilenstede. Morgen ga ik kijken naar een kamer in Goztepe voor de 5 maanden dat ik aan sabanci studeer, omdat deze kamer maar tot september te huur is.. Maar B&B zeiden dat ik ook langer mocht blijven :) Woeh..
Ow ja, dus ik ga niet meer in beyoglu (yellow balloon) wonen, en woon nu in de rode cirkel =).
x
Coocs

2 comments:

1. ow en geef me nog ff je digid id door, kan ik die gedeukte suuz van je schorsen.